Alles ist meeeeglich...!

Abajafans Trabi EVO I.

Na letošním Sachsenringu byl oficiálně představen náš originální fanklubový dílenský prototyp - Abajafans Trabi EVO I.  Zbrusu nová posila našeho fanklubového chorea!

  Za vše už hovoří "nadupané" technické údaje - posuďte sami:

Motor: Dvoutaktní vzduchem chlazený řadový dvouválec

Objem válců: 594,5cm3

Výkon: max. 19,12KW (26k !!!) při 4200 ot/min

Točivým moment: max. 53,95 Nm (5,5kpm) při 3000ot/min.

Vrtání válců: 72mm, zdvih: 73mm a kompresní stupeň 7,6

Z historie vývoje "Abajafans Trabi EVO I."

  Nápad na něco podobného už v představenstvu Abajafans-KPO o.s. zrál poměrně dlouho - určitě jsme ale nechtěli kopírovat obyčejné "příruční" stroje, které se tu a tam na tribunách objevují, ale chtěli jsme zachovat jeden z hlavních bodů našeho fanklubu - "originalita"! :-)

  Zlomem se stal náš úspěšný autobusový zájezd Abajafans do Mugella 2014. Tam se v sobotu 31.května 2014 v týmovém hospitality Cardion AB Motoracing při skleničce lahodného černého piva Lobkowicz sešel předseda Abajafans Doča s místopředsedou Carem, členem Abajafans Stephanem Rischem a kamarádem Svenem, také z východního Německa.

Zejména při barvitém vzpomínání Stephana na jeho první (a prý doposud nejoblíbenější!) automobil "SKODA 130 RS mit kazetten radio" a dále na jeho neméně oblíbené "Trabi" bylo definitivně rozhodnuto - jdeme do toho! Stephanovo neopakovatelné napodobení lahodného zvuku Trabantu (tring-diling-ding-ding-tring-diling-ding-ding) pak bylo tím úplně rozhodujícím impulsem :-) Jo - a náš budoucí stroj musí mít také rádio - to je podmínka! :-) Trabant byl nakonec po dlouhém a náročném jednání upřednostněn před Škodou přece jen kvůli větší "atraktivitě" a dále i kvůli termínu prvního představení našeho stroje - ten jsme stanovili od stolu doslova "šibeniční" - vyjedeme už za 6 týdnů (!!!) na Sachsenringu!

A co jiného představit na tomto východoněmeckém okruhu než "nabušený" východoněmecký Trabant pocházející z dílen nedalekého města Zwickau!

  Další důvod byl i "politický". V celém projektu s motorem "TRABI" se totiž nejlépe propojí vyspělá "DDR technology mit Goldene Tschechische Hände..." a tím se tak ještě více posílí náš odvěký "Freundschaft"!

  Již cestou zpátky z Mugella se rozhodující měrou do celého projektu "Abajafans Trabi EVO I." vložil hlavní inženýr projektu - inženýr doktor Milan Crhák - a náš původní "hrubý" návrh od stolu (lépe řečeno od pasu) začal detailně rozmýšlet a rozkreslovat!

  5.června 2014 kupujeme na inzerát legendární automobil Trabant. Sice potřebujeme jen jeho motor, ale kupujeme celý vůz! Když už, tak už! Náš "nový" stroj sice už něco pamatuje a má své nejlepší roky dávno za sebou..., ale to nám vůbec nevadí - my jej přece "vytuníme"!!!

"Doktor" Milan Crhák ihned do celého projektu nadšeně vtahuje i svého otce Milana Crháka staršího a oba společně vyvíjejí náš nový "fans-stroj"! Sice oba obětavě pracují v plném nasazení, ale prozatím doslova jen "na koleni", čímž jsou výrazně limitováni!

 

Dalším důležitým mezníkem vývoje proto bylo zahájení úzké spolupráce s firmou HALA OSTROVAČICE - s Jarou Vojtěchem a Marem Malým! Oba dva byli pochopitelně také účastníky zájezdu Abajafans do Mugella a oba jsou samozřejmě i řádnými členy Abajafans!
 Jara Vojtěch jako majitel firmy "Hala Ostrovačice" poskytuje část svých výrobních prostor pro "Vývojovou dílnu Abajafans" a Mara Malý se stává procesním inženýrem celého projektu!

 Inženýři z vývojového týmu Abajafans vypracovali v rekordně krátkém čase detailní výkresovou dokumentaci a zhotovili 3D model celého našeho originálního stroje! Tento model nám posloužil k ověření pevnostních výpočtů, statickým a dynamickým analýzám a dále pro názornou simulaci všech klíčových a důkladných termomechanických výpočtů!

 

V oblasti FEM výpočtů jsme řešili zejména působení proudového pole na změny v zatěžované strukturální součásti, a následně pak problematiku únavové životnosti. Dále jsme se zaměřili na další zvýšení výkonu stroje, výfukový systém a zejména pak na zvýšení hlučnosti stroje, ovšem při zachování typického lahodného zvuku (Stephanovo: tring-diling-ding-ding-tring-diling-ding-ding).
U celého projektu jsme dále řešili:
• Statické a dynamické analýzy distorzí konstrukce vlivem tepelného zatížení
• Transientní tepelné analýzy za účelem identifikace kritických míst
• Optimalizaci součástí pro eliminaci teplotní napjatosti
• Statické a dynamické analýzy konstrukčních dílů z kovů a kompozitních materiálů
• Simulace interakce proudění a struktury (FSI)
• Optimalizace tvaru, váhy, pevnosti a průhybu
• Měření materiálových charakteristik a vyhodnocení parametrů materiálových modelů (Mooney-Rivlin, Ogden …)

  Vše pochopitelně i nadále probíhá v úplné koordinaci a za odborného dozoru vrcholového představenstva Abajafans a hlavně pak V PLNÉM UTAJENÍ před světem! Italská "konkurence" totiž nikdy nespí!!! Proč "italská"? Protože náš fanklub ABAJAFANS nemá v České republice (již od našeho založení v roce 2007) vůbec žádnou konkurenci, nikdy ji neměl a troufám si říct, že ani mít nebude! Pouze jistí "VR46" se sídlem v italské Tavullii hrají ve stejné lize jako my! (viz.ZDE)
Na facebook sice tu a tam "uniká" pár fotografií z našeho Vývojového střediska a z průběhu našich prací, ale dnes již mohu naprosto otevřeně říct, že šlo o zcela "kontrolovaný únik informací"! *

------------------------------------------------------------------------------
* poznámka: Car by to přece stejně dlouho nedokázal udržet v naprosté tajnosti... :-))
------------------------------------------------------------------------------

  Dne 7.7.2014 přijal Abaja naše pozvání a osobně navštívil "Vývojové středisko Abajafans" v Hale Ostrovačice!
Důvod byl jasný: těsně před dokončením projektu jsme jej chtěli seznámit s naším novým "fans-strojem" a zejména jsme jej chtěli patřičně povzbudit před blížícím se závodem na Sachsenringu! (...a to se i povedlo!!! Kája v bláznivém  závodu získal další 3 cenné body!).
  Abaja se živě zajímal o celý vývoj, technické parametry stroje, o zákulisí i finanční stránku celého projektu, zejména se však zajímal o duševní zdraví všech inženýrů i všech dalších Abajafans, kteří se na plánech a vlastní tvorbě projektu jakkoliv podíleli... :-)

Ve čtvrtek 10.7.2014 byl na Sachsenringu představen "Abajafans Trabi EVO I." za přítomnosti Karla Abrahama! Představení se zúčastnil i druhý brněnský jezdec v seriálu Grand Prix Karel Hanika. Jako dárek obdržel Abaja od tvůrců našeho "fans-stroje"  rezervní klíčky!

Oficiální slavnostní "křest" se uskuteční za asistence televizních kamer v sobotu 16.srpna 2014 od 19:00 hod. v "Kempu Abajafans" v Popůvkách!

 

Suma sumárum a poděkování


Stálo nás to:

"pár" peněz našich partnerských firem Abajafans - Hala Ostrovačice a OCP Sped

a zejména pak otce a syna Crhákových a Marka Malého měsíc každodenní poctivé odpolední práce ve svém volném čase! 

DĚKUJEME PÁNOVÉ!!!

Zleva:Marek Malý, Abaja, Milan Crhák starší a Milan Crhák.


 

 

 

 

Ostrou premiéru bude mít náš nový "ABAJAFANS FANS STROJ" v neděli 17.srpna 2014 v kotli Abajafans na "naší" tribuně "D" v rámci GRAND PRIX ČESKÉ REPUBLIKY 2014!

           Přijďte také mezi nás podpořit KARLA ABRAHAMA!             

Ja!Ja!Abaja!

(autor článku : Doča)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

pro novináře: článek si můžete stáhnout ZDE